LEGFRISSEBB SAJTÓINFORMÁCIÓK

 

Méretre szabva: növekedési terveket vázolt fel a Mitutoyo Europe új elnöke

 

A Mitutoyo Europe nemrégiben kinevezett elnökeként Ray Penny az első nem japán állampolgár, aki betölti ezt a szerepet a Mitutoyo 57 évre visszanyúló európai jelenlétében. Ez egy új korszakot indít el változó vezetéssel és megújult stratégiával, ami a progresszív vállalkozás ambícióit vázolja fel: a méréstechnikai piacon elért hosszú sikerekre építve egy kicsit más szemszögből tekinteni a potenciális új növekedési lehetőségekre. 

 

A japán székhelyű, a precizitás és az innováció iránti rendíthetetlen elkötelezettségéről ismert Mitutoyo Corporation a méréstechnika egyik oszlopa. Hosszú és sikeres örökségére támaszkodva a Mitutoyo globális piacvezetővé küzdötte fel magát, fejlett mérési megoldásokat kínálva az iparágak számára világszerte. Európa kiemelkedő szereplőjeként a Mitutoyo erős leányvállalati, értékesítési irodai és szervizközponti hálózatot épített ki kontinens szerte, zökkenőmentes támogatást biztosítva a különböző ágazatokban működő ügyfelek számára. Bár Ray Penny újnak számít a Mitutoyo Europe elnöki posztján, messze nem új arc a Mitutoyo cégnél. 1986-ban brit szerviztechnikusként kezdte pályafutását a vállalatnál. További helyszíni szervizelési és műszaki értékesítési/támogatási munkakörei vezettek végül az Egyesült Királyság export értékesítési vezetőjévé való kinevezéséhez.

 

Mr-Penny.png

Ray Penny elnök – jövőképpel, tapasztalattal és az innováció iránti elkötelezettséggel rendelkező vezető.

2017-ben nevezték ki a Mitutoyo UK ügyvezető igazgatójává, ami a Mitutoyo Europe igazgatótanácsában betöltött szerepet is magában foglalta. Most, a Mitutoyo Europe elnökeként, felelősségi köre az egész EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióra kiterjed.

 

Ez a karrierfejlődés jól mutatja a Mitutoyo-nál kínálkozó lehetőségeket, nagyrészt a vállalati szellemiségnek köszönhetően, ami belülről támogatja és pozitív munkahelyi környezetben gondozza a fiatal tehetségeket. „Azt hiszem, én jó példa vagyok minderre” – mondta Ray Penny. – Büszke vagyok az eredményeimre és a Mitutoyo-ra. Nagyon is a vállalat részének érzem magam, de soha ne vedd magától értetődőnek a sikert. Kerüljél bármilyen feladatkörbe, elkötelezettséget kell mutatnod.”

 

Az európai út

Ray Penny felelősségi körének európai kiterjesztése azt jelenti, hogy számos különböző országban kell megismernie a kulturális munkamódszereket, mind belsőleg, mind az ügyfelekkel és a kereskedőkkel kapcsolatban, amit – saját elmondása szerint – gyorsan elsajátít majd.

 

„Bár a Mitutoyo Europe új elnökkel rendelkezik, a kereskedőink és ügyfeleink számára minden a megszokott módon megy tovább. Az egyik egyértelmű magyarázat, amiért egy európait helyeztünk el ebben a pozícióban, az a Mitutoyo szervezetében végrehajtandó stratégiai váltás – a piac a regionális/helyi képviseletek szemszögéből történő vizsgálata. Nem törekszem teljes körű változásokra, mert egy nagyon sikeres vállalatnak számítunk, de a japán központunk egy „helyi” szervezetet szeretne Európában, amely gyorsan és agilisan reagál az itteni, folyamatosan fejlődő piacra.”

 

Ez a Mitutoyo Europe jelenlegi középtávú irányítási tervének (2024-2029) egyik fő célja, miközben a vállalat a 2034-es globális „Vision 100” felé halad, amely a Mitutoyo 100. évfordulójára megfogalmazott jövőkép. A Vision 100 egyértelmű ambíciót fogalmaz meg: továbbra is vezető szerepet betölteni a méréstechnika formálásában.

 

Hagyjuk, hogy a piac vezesse a kezünket

 

Ray Penny szerint: „Középtávú vezetési tervünk egyik fő célkitűzése az, hogy a Mitutoyo Europe egy piacvezérelt szervezetté váljon. Ezzel azt akarom kihangsúlyozni, hogy olyan pozíciót szeretnénk elérni, ahol világosan értjük a piac jelenlegi és jövőbeni igényeit. Ezt az információt aztán japán K+F csapatunknak továbbíthatjuk. Az új termékötleteknek a piacról kell származniuk. Ezért egy regionális marketing részleget hoztunk létre Európában.”

 

A japán és az európai méréstechnikai piacok között kulcsfontosságú különbségek vannak. Bár mindkettő kiszolgál minden ágazatot, de Japánban például sokkal erősebb a félvezetőipar, mint Európában, míg a repülőgépipar és az orvostechnika Európában épített ki erősebb pozíciókat.

 

„Ugyanígy nem feledkezhetünk meg a hagyományos ágazatainkról és azok tovább fejlődéséről sem. Bár nagyszerű látvány például a közelmúltban megnyitott félvezetőipari kompetenciaközpontunk a hollandiai Veenendaalban, mégsem vehetjük le a szemünket a hagyományos iparágak változó igényeiről.”

 

 

A jövő automatizálása


Az átgondolt és célzott termékfejlesztés egyértelműen kulcsfontosságú mind az új, mind a meglévő ágazatok számára, Ray Penny pedig az automatizálást jelölte meg fókuszterületként.

 

„Természetesen már most is foglalkozunk az automatizált rendszerekkel, de ez egy olyan üzleti területünk, ahol látunk még növekedési lehetőségeket a jövőben. A Mitutoyo széles megoldásportfólióval rendelkezik a kézi mérőeszközöktől a legújabb koordináta-, alak-, optikai és vizuális mérőrendszerekig – beleértve mindent, ami a kettő között van. Vannak azonban olyan területek ezen a spektrumon belül, ahol réspiaci versenytársaink vannak. Gondolkodnunk kell tehát a piaci differenciálódásunk kiterjesztésén, és az egyik területnek a gyártósori mérés automatizálása számít.”

 

Egy másik növekedési terület Európában a Mitutoyo OEM üzletága, ahol a vállalat megoldásai zökkenőmentesen integrálhatók más gyártók termékeibe. Az OEM-gyártók Mitutoyo lencsékkel vagy érzékelőkkel való ellátása például lerövidítheti a piacra kerülési időt, és mérsékelheti a házon belüli gyártással járó kihívásokat és költségeket. A Mitutoyo az elmúlt két évben erősen koncentrált erre a területre és már most is biztató eredményeket és jelentős sikereket könyvelhet el.

 

 

Stílus és tartalom

Annak garantálásához, hogy a Mitutoyo és ügyfelei, valamint más szereplők is profitáljanak ezekből a lépésekből, Ray Penny minden tapasztalatára és szakértelmére szükség lesz. Kiemelkedő fontosságú a megfelelő vezetési taktikák alkalmazása. Hogyan jellemezné tehát Ray Penny a saját vezetési stílusát?

 

„Nagyon koncentrált, de egyben meglehetősen nyitott is vagyok – jelentette ki. – A csapat ismeri a jelentőségét és az elvárt célokat – és biztos vagyok abban, hogy teljesítik is azokat. Egy vezető pozícióban természetesen kulcsfontosságú döntéseket kell meghozni, de jó hallgatóság vagyok és hiszek abban, hogy a nyitott megközelítés jobb reakciót vált ki az alkalmazottakból. Emellett a motivációt is támogatja és segít a munkavállalók megtartásában, ami a jelenlegi munkaerőpiacon szintén kulcsfontosságú szempont.”

 

„Tudjuk, miben vagyunk erősek: egy méréstechnikai vállalat vagyunk, amelynek nevét az egész iparág a precíziós mérésekkel kapcsolja össze. Egy erős márka, amely olyan alapvető japán üzleti tulajdonságokra épül, mint a szervezettség, a hatékonyság, a fejlődés és a struktúra – tette hozzá Ray Penny. – És bár soha nem ülhetünk a babérjainkon, a 91 éves történelmünk jó alapot ad nekünk. A Mitutoyo Europe jelenleg egyensúlyban van az éves árbevétel tekintetében, ami a jelenlegi kihívásokkal teli gazdasági helyzet és a politikai ellenszél fényében pozitívnak is tekinthető. Ennek ellenére ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás minden szintjén kreatívnak kell lennünk.”

 

Ray Penny finom, barátságos modorát pozitivitás és az elkötelezettség egészíti ki. Mivel Európa már jelentős mértékben járul hozzá a Mitutoyo globális forgalmához, bízik benne, hogy az EMEA régióban további növekedés érhető el. A Mitutoyo a méréstechnikai piacon szerzett tapasztalatából az valószínűsíthető, hogy kevesen fogadnának arra, hogy a vállalat az elkövetkező években nem éri el a kívánt eredményeket.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

További információért forduljon hozzánk bizalommal

Press releases from 2022 and older